healthy

Alla inlägg under mars 2014

Av A Lindström - 31 mars 2014 19:24

Startade denna blogg för att ge tips och inspiration till alla er där ute, recept på mat och goda och nuttiga snacks och andra gosaker.


Jag är mkt noga med vad jag stoppar i mig, jag vill att de ska vara nyttigt och samtidigt gott.

Jag ska visa så enkelt de är att vara nyttigt samtidig är de så himla gott.


Här får ni dagens middag, lax i ugn.


 


till 2 pers:


4 Laxbitar

2 msk Japansk soja

1 msk Becel flytande

1 msk Mat eller raps olja

salt

citronpeppar

Örter (dill,persilja,gräslök och körvel)

Seafood and fish krydda

Pinjenötter


Lägg laxbitarna i en form, blanda ihop den japanska sojan, becel, mat eller raps olja, med kryddorna.

Ta så mkt av kryddorna som du själv känner.

Salta fisken, men kom ihåg att inte salta mkt då sojan är ganska salt.

Sedan bred över marinaden över fisken, ta sedan lite pinjenötter på fisken.

In i ugen på 175 grader, i ca 20 min. Kolla fisken lite då och då.


Till fisken:


2 msk Cottage cheese

2 msk Creame fraiche

Halvt äpple

Halv mango


Skala och hacka mango och äpple, sedan blanda ihop de med cottage cheese och cream fraiche.

Du kan ta mer av cottage cheese eller creame fraiche om de känns för lite.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mat och sötsaker som är nyttigt för dig.

På denna blogg ska jag visa så gott och enkelt de är att vara nyttig, kommer att lägga ut en massa recept på både mat och gosaker som jag gör här hemma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards